На вітчизняному ринку зустрічається різне за принципом своєї роботи газобалонне обладнання. Для зручнішої його класифікації фахівці користуються таким терміном, як покоління. У зв'язку з цим відразу варто зазначити, що газобалонне обладнання (ГБО) буває першого, другого, третього, четвертого, п'ятого і шостого поколінь. 1-е покоління ГБО, або, як ще прийнято говорити ГБО-1, ми розглядати не будемо, тому що такий тип обладнання в нашій країні вже не зустрінеш. Розпочати докладний розгляд теми слід безпосередньо з другого покоління.
У механічну систему ГБО 2-го покоління додали електронні дозувальні пристрої, функціональність якого заснована на зворотному зв'язку датчиком, що показує наявність кисню - лямбда-зонд. Подібні установки призначені для інжекторних двигунів з каталізатором. У ГБО другого покоління замість ручного дозатора вже використовується електронний дозатор, що регулює подачу газової суміші за допомогою електричного крокового мотора. Налаштування ГБО здійснюється комп'ютером.
Управління дозатором здійснюється за допомогою електронного блоку, що спирається на сигнали датчика кисню. Це дозволяє підтримувати оптимальну концентрацію газової суміші. Електронний блок одночасно приймає сигнали з датчиків, що визначають обороти двигуна ТС, і в якому положенні знаходиться дросельна заслінка. Це потрібне для оптимізації газової суміші на перехідних робочих режимах силової установки.
Основні переваги ГБО-2:
Головною перевагою газового обладнання ЄВРО 2, на думку багатьох автолюбителів, є вартість та доступність такого обладнання на будь-який вид автомобілів.
На відміну від 2-го покоління, рампа форсунок розташована тут максимально близько до впускного клапана циліндра разом з механічним кроковим дозатором, що дозволяє уникнути зайвого впорскування. Перемикання між подачею газу та бензину автоматичне, а й газові форсунки у 3-го покоління механічні. Вони відкриваються тільки тоді, коли в магістралі виникає підвищений тиск, тоді як у 4-му поколінні вихідний тиск редуктора, синхронізований упорскування електронних форсунок з котушкою в комплекті налаштовуються на ЕБУ за допомогою ноутбука.
Основні переваги ГБО-3:
Після ознайомлення з конструкцією установки саме час одержати уявлення про те, як працює ГБО 4 покоління. Перебуваючи в рідкому стані пропан-бутанова суміш з балона спеціальними магістралями надходить в редуктор, де відбувається її перетворення в газоподібну форму. Потім пальне проходить через газовий фільтр з метою запобігання попаданню різних включень у двигун. Пройшовши ґрунтовне очищення, суміш надходить на паливну рампу, де за допомогою форсунок відбувається її точне дозування. Заключним етапом є попадання горючої суміші в колектор двигуна і далі через впускні клапани безпосередньо в камери згоряння.
Основні переваги ГБО-4:
5 покоління газобалонного обладнання для автомобілів відрізняється від усіх попередніх поколінь своїми радикальними змінами. Саме ці зміни стали причиною підвищеної уваги до моделей газового обладнання 5 покоління. Слід описати кілька найбільш відмінних рис ГБО 5-го покоління, внаслідок яких воно може рекомендуватися споживачеві:
Підвищена надійність. З опису ГБО 5 покоління випливає, що воно має надшвидкісні форсунки, а також просунутий газовий блок управління, здатний автоматично коригувати впорскування газу без зміни паливної бензинової карти. Такий принцип роботи ГБО 5 покоління гарантує злагодженість роботи системи. Також завдяки йому мінімізується можливість виникнення помилок і швидкого виходу з ладу установки при несвоєчасній діагностиці або ремонті.
Підвищена зручність експлуатації. За рахунок удосконаленої конструкції обслуговування такого обладнання є вкрай рідкісним і не потребує такої частої діагностики та контролю. Як замислювалися самі розробники в процесі створення таких моделей ГБО, при використанні газу для двигуна лише мала його частина повинна залишатися в деталі. Більшість палива має повністю згоряти.
Основні переваги ГБО-5:
Принцип роботи ГБО 6 багато в чому схожий на ГБО 5 покоління:
Основні переваги ГБО-5:
Найважливішою перевагою є здатність рідкого газу подаватися в камеру згоряння двигуна через штатну паливну систему, включаючи бензинові форсунки.
Іншими технічними перевагами є такі: